Sesja zdjęciowa - Nowy rozdział

Sesja zdjęciowa - Nowy rozdział

Ziyo na Facebooku

 
 

Reklama

Buy the best web hosting reviews of 2012 and consider reading BlueHost Review and users testimonials.

Kalendarium

 

ZIYO

Biografia

"Musimy zrobić coś, co by od nas zależało, zważywszy, że dzieje się tak dużo, co nie zależy od nikogo".
Stanisław Wyspiański - "Wyzwolenie"
 
1. 1986 symbolicznie przyjęta i uznana przez zespół data rozpoczęcia działalności, przypieczętowana scenicznym debiutem w Jarocinie 1986 w pierwszym składzie: Jarosław Majka - wokal
Marek Kloch - gitara
Darek Derżko - klawisze
Jerzy Durał - bas, teksty
Krzysztof Krupa - perkusja Podczas festiwalu brytyjska ekipa BBC rejestruje dokument o polskim rocku. W filmie My Blood, Your Blood, wyreżyserowanym przez Andrzeja Kostenko ZIYO wykonuje kompozycję "Nie wiem (winni zawsze wśród nas)". Udany debiut zakończony udziałem w koncercie laureatów i nagrodą w postaci zaproszenia na studyjne nagrania do Warszawy, gdzie pół roku po festiwalu już z Jerzym Durałem w roli wokalisty, w studio CCS Waltera Chełstowskiego i Igora Czerniawskiego (AYA RL) grupa nagrywa piosenki ( Panie Prezydencie, Pod jednym niebem ), które umieszczone zostają na kompilacji z nową polską muzyka nowofalową "Cisza jest nic się nie dzieje" wydaną przez Tonpress.
2. Zaraz po festiwalu Jarocin '86 rolę frontmana i wokalisty przejmuje autor tekstów i basista Jerzy DURAŁ. Już jako kwartet ZIYO występuje na Mokotowskiej Jesieni Muzycznej zajmując I miejsce. W nagrodę grupa zostaje zaproszona przez program III Polskiego Radia na sesję nagraniową, rejestruje z realizatorem Leszkiem Kamińskim dwa utwory "Na znak" i "Nie wiem (winni zawsze wśród nas)". Ten ostatni, często prezentowany na antenie PRIII dotarł do 15 pozycji na liście Marka Niedźwieckiego, a o zespole zaczęto odważniej mówić jako o polskiej odpowiedzi na brytyjską zimną falę .
3. W marcu 1987 połączone siły katowickiego i krakowskiego ośrodka TVP realizują w specyficznej, industrialnej scenerii opuszczonej fabryki 20 minutowy recital ZIYO, z którego obraz do piosenki "Nie wiem (winni zawsze wśród nas )" emitowany jest w formie teledysku w Telewizyjnej Liście Przebojów TVP1 i programie Non Stop Kolor TVP2 Wojciecha Manna.
4. Następne miesiące roku 1987 to praca nad nowymi kompozycjami na debiutancką płytę zespołu.
Próby odbywają się w podtarnowskim Żabnie, w miejscowym ośrodku kultury, w którym jako instruktorzy d/s muzyki przez kilka lat pracują Jerzy DURAŁ i Krzysztof KRUPA . Tam zespół odnajduje spokój i warunki do tworzenia i nie występuje na żadnych imprezach, nawet tych najważniejszych, skupiając się tylko i wyłącznie na komponowaniu materiału na swoją pierwszą płytę.
We wrześniu w rzeszowskim, bardzo nowocześnie wyposażonym studio RSC grupa w składzie Jerzy DURAŁ, Krzysztof KRUPA, Marek KLOCH i Dariusz DERŻKO rozpoczynają nagrania. Gościnnie w sesji bierze udział śpiewająca wokalizy Beata SAWICKA (ex- MIRAGE). Podczas sesji trwającej 250 godzin zarejestrowano osiem utworów na debiutancki krążek. Album pierwotnie miał być dostępny dla członków Klubu Płytowego Razem , a dopiero później trafić do sieci sklepów muzycznych. Płyta, ze względu na długi cykl produkcyjny, ujrzała światło dzienne dopiero wiosną 89.
5. Po koncercie Pożegnanie Karnawału w katowickim Spodku (luty 88), dzięki transmisji telewizyjnej, piosenki Panie Prezydencie, Idziemy wytrwale i Graffiti znajdują się w gorącej dziesiątce najpopularniejszych radiowych list przebojów - PR III i PR IV. Rok 1988 upływa pod znakiem koncertów na wszelkich festiwalach i przeglądach w Polsce a także w czeskiej Pradze. Na kilku z nich miejsce powołanego do wojska Krzysztofa KRUPY za bębnami zajmuje Jarek SZLAGOWSKI - LADY PANK (podczas koncertu FPP Opole 88 Jarocin w Opolu ) i Jacek LANG z rzeszowskiej formacji ONE MILLION BULGARIANS ( m.in. FAMA ). W końcu na stałe jako zmiennik zostaje zaangażowany zdolny, młody Zbyszek KUMOROWSKI - późniejszy perkusista OPOZYCJI. Występując jako jedna z gwiazd na FMR Jarocin 88, zespół nagrywa koncertową wersje Graffiti , którą umieszczono na trzypłytowym albumie składankowym Jarocin 88 wśród utworów TURBO, DRAGON, NON IRON, WOLF SPIDER.

6. Wiosną 1989 ukazuje się pierwszy longplay zatytułowany ZIYO (Wifon). Opakowany w kopertę zaprojektowaną przez gitarzystę Marka KLOCHA rozchodzi się w rekordowym, jak na polski debiut, nakładzie 180 tysięcy egzemplarzy. Mimo porównań do wykonawców spod znaku 4 AD płyta zebrała entuzjastyczne recenzje za muzykę a także teksty.
7. W lecie w studio Izabelin Andrzeja Puczyńskiego grupa nagrywa nową piosenkę pt.: Wyspy ( bliżej gwiazd ), która jest zwiastunem nowej płyty ZIYO " WITAJCIE W TEATRZE CIENI ". W wakacje, ta premierowa kompozycja, pojawia się na Liście Przebojów PR III, by po kilkunastu wydaniach listy znaleźć się na jej szczycie i utrzymywać swoją pozycję przez 4 tygodnie. Staje się jednym z najważniejszych hitów 1989 roku. Piosenka w tej radiowej wersji z automatem perkusyjnym umieszczona jest tylko na kompaktowej reedycji debiutanckiego materiału wydanej w 2003 roku przez firme Metal Mind Productions.
8. Drugi album powstaje w poznańskiej Giełdzie, gdzie zespól zachęcony popularnością Wysp nagrywa nową wersje tego utworu z żywymi bębnami. Muzyka zawarta na płycie za sprawą fascynacji KLOCHA ostrymi przesterowanymi dźwiękami i atmosferą studia, w którym na co dzień nagrywały zespoły metalowe jest tym razem bardziej gitarowa. Podczas sesji nagraniowej ZIYO sprzętowo wspomagane jest m.in. przez muzyków TURBO. Okładka płyty, wykonana wg pomysłu lidera, przedstawia miedzianą teatralną maskę w płomieniach ognia. WITAJCIE W TEATRZE CIENI (LP, MC, CD Polskie Nagrania) swoją premierę ma w połowie 1990 roku.
9. Jeszcze w 1989 rolę basisty przejmuje Piotr BISKUP USTAPIUK i w tym koncertowym, poszerzonym składzie grając dodatkowo na dwa zestawy perkusyjne zespół pojawia się na FPP Opole'89. Dwa miesiące później, grupa występuje w konkursie Polska Promocja w ramach festiwalu Sopot '89, zajmując IV miejsce. Razem z DE MONO i SHE ZIYO przełamał barierę dzielącą ten festiwal piosenki od muzyki młodzieżowej i przetarł drogę do tej imprezy w następnych latach innym wykonawcom rockowym. Po tym koncercie, prasa okrzyknęła ZIYO eksportową nadzieją polskiego rocka!
10. Pod koniec 1989 roku z zespołu postanawia odejść Marek KLOCH i podejmuje wolny wakat w MAANAMIE i z tą grupą w październiku 90 wyjeżdża na koncerty do USA. Jego miejsce na kilka miesięcy zajmuje gitarzysta śląskiej nowofalowej grupy ZOILUS Grzegorz JURKOWSKI. Na początku roku 1990 grupa zatrudnia nowego gitarzystę, Adama SŁOWIKA oraz basistę, ucznia tarnowskiej szkoły muzycznej, Sławka UJKA. W tym składzie zespól rozpoczyna prace nad materiałem na trzecią w dorobku płytę ZIYO. W przeddzień wejścia do studia Adam Słowik rezygnuje z nagarnia płyty i wyjeżdża do Stanów. Propozycja nagrania partii gitarowych podczas sesji nagraniowej oraz przystąpienia do zespołu otrzymuje Wojtek KLICH. W trakcie rejestrowania piosenek (ponownie w Izabelinie), grupa otrzymuje od organizatorów festiwalu Sopot 90 zaproszenie do udziału w koncercie For Solidarity , który jest zarazem scenicznym debiutem KLICHA z zespołem. Płyta Gloria w całości zaśpiewana jest po angielsku, a w tytułowej kompozycji pojawia się nowy artystyczny element - kwartet smyczkowy, zaaranżowany przez pianistę i skrzypka Adama PRUCNALA. Pomimo zaskoczenia i wątpliwości krytyków czy na polskim rynku muzycznym jest miejsce dla zespołu wykonującego utwory z angielskimi tekstami płyta wydana w 1991 roku przez MC Brawo, LP Ariston, CD Asta rozeszła sie w nakładzie 150 tysięcy nośników. Wydanie płyty zbiega się z pięcioleciem istnienia grupy, które ZIYO świętuje w ramach festiwalu jarocińskiego 1991. Podczas jubileuszowego koncertu zespół prezentuje swoje najpopularniejsze piosenki wspólnie z Adamem PRUCNALEM (klawisze, skrzypce), Leonardem KACZANOWSKIM (klawisze), Zbyszkiem KUMOROWSKIM (instrumenty perkusyjne), Darkiem DURAŁEM (gitara) i Jolą LITERSKĄ (chórki ). TVP przeprowadza bezpośrednią transmisje na żywo z tego wydarzenia.
11. Jesienią 1992 roku ZIYO nagrywa swoje rockowe wersje kolęd i pastorałek. 11 bożonarodzeniowych pieśni, rozwiniętych do form rockowych utworów, zrealizowanych już bez Darka DERŻKO (jego miejsce zajmuje Adam PRUCNAL) z gościnnym udziałem Edyty BARTOSIEWICZ wokal i Sławka WIERZCHOLSKIEGO - harmonijka ustna , ukazuje się na kasecie zatytułowanej po prostu KOLĘDY (Izabelin) przed gwiazdką 1992 roku. Grupa ponownie wykonuje je z powodzeniem na żywo, począwszy od promocyjnego koncertu w warszawskiej Rivierze, w wielu miastach Polski. Owo nowatorstwo przypada również do gustu TVP. Nakręcone, z udziałem zespołu, do kilku kolęd teledyski, często emitowane są w świątecznych programach telewizji publicznej na przełomie 1992 i 93 roku.
12. Jesienią 93 ZIYO rejestruje ponownie w Izabelin Studio nowe piosenki na płytę TETRIS, które powstawały w przerwach między licznymi koncertami. W sesji nie bierze udziału Sławomir UJEK, a partie basu gościnnie nagrywa Paweł MAZUR z tarnowskiej grupy CAVE. Tuż po nagraniach, pod koniec roku, ZIYO wyjeżdża do Blois we Francji na cykl noworocznych koncertów. Korzystając z okazji, w tamtejszym studio Pole Nord z francuskim producentem zespól nagrywa nowe wersje utworów Isabelle i Teraz albo nigdy które zostają wykorzystane jako bonusy na nowym albumie. Kilka miesięcy później w 1994 ukazuje się TETRIS (MJM Music PL), czwarty album grupy. Pierwszy singiel z tej płyty " Magiczne słowa" zdobywa uznanie słuchaczy rozgłośni radiowych, czego dowodem są wysokie notowania na listach przebojów, a w podsumowaniach za rok 1994 ta piosenka zajmuje VI miejsce w plebiscycie Krajowa Lista Przebojów (zsumowanie rocznych wyników 17 regionalnych stacji Polskiego Radia). Kolejne przeboje z płyty to Ikar , Dwa słońca i Ethos. W połowie roku, po premierze płyty, ZIYO z rąk prezydenta Tarnowa odbiera medal za zasługi w promocji miasta i regionu wraz z nagrodą finansową, która zostaje przeznaczona na pokrycie części kosztów związanych z nakręceniem wideoklipu do przeboju Ethos , którego akcja rozgrywa się na tarnowskiej starówce. Powstały również teledyski do Magicznych słów (dla Raju ), Ikara (dla Luzu ) i Dwóch słońc ( MJM). Napięty plan promocji i ogromna ilość koncertów nie pozwala grupie na dłuższą chwilę wytchnienia aż do końca 1995 roku. Zespół występuje na wszystkich ważnych imprezach muzycznych w kraju, odbywa specjalną trasę z wykonawcami stajni MJM a w telewizyjnym studio w krakowskim Łęgu , nagrywa swój kolejny recital Tetris & Bonus emitowany przez TVP i przez jej ośrodki regionalne.
13. Muzycy, cieszący się estymą w środowisku, chętnie zapraszani są przez innych artystów do różnych wspólnych działań. Jerzy DURAŁ wspomaga bydgoską formację GRAFFITI śpiewając jedną z ich kompozycji na płycie. Przyjmuje też zaproszenie od zaprzyjaźnionej śląskiej grupy INDIAN WOMAN, do wspólnego wykonania Wysp (MC ...Tylko Krew ), przeboju ZIYO oraz od COLD WAR do wykonania piosenki Przylądek nadziei (CD Boogie, Boogie ). Rok po śmierci Ryszarda Riedla, otrzymuje od zespołu DŻEM, propozycję wystąpienia na specjalnym koncercie poświęconym pamięci tego legendarnego wokalisty. W katowickim Spodku Jerzy DURAŁ pojawia się z gitarzystą Wojtkiem KLICHEM, by zaśpiewać dwa dżemowe klasyki ( Wokół sami lunatycy i Boże daj dom ), umieszczone na trzypłytowym wydawnictwie DŻEMU List do R. . To wydarzenie muzyczne, w nieco skromniejszej formie, powtórzone zostaje dla potrzeb TVP. Wojciech KLICH występuje z czołowymi polskimi gitarzystami i wokalistami podczas, organizowanych przez siebie i Tarnowskie Centrum Kultury, cyklicznych imprez pod wspólną nazwą Bluesy i Bluzki , a z Wojtkiem Waglewskim (VOOVOO) wyjeżdża na kilka koncertów do Kanady. Co raz częściej myśli o swoim projekcie muzycznym BARDZO ORKIESTRA, dla którego w pewnym momencie opuszcza ZIYO. Tworząc piosenki na swoją płytę, przygotowuje kompozycję ( Lipiec ze mną ) dla Małgorzaty Ostrowskiej na jej solowy album, na którym to znajduje się również utwór Co chcę Ci dać autorstwa Jerzego DURAŁA. Krzysztof KRUPA jest wziętym realizatorem dźwięku, pracującym w studio (m.in. ALBERT ROSENFIELD, KAZIK) oraz podczas koncertów (m.in. ACID DRINKERS, AGRESSIVA 69, Robert Gawliński, Artur Gadowski). Jest bębniarzem BARDZO ORKIESTRY, zespołu AKURAT i DZIKIEJ KISZKI, którą wskrzesił, i dla której komponuje i pisze teksty. Występował też z zespołem Justyny Steczkowskiej i THE END. Jako sideman pojawia się też na kilkunastu wydawnictwach. Adam PRUCNAL częściej przebywa w stolicy niż w Tarnowie, pracując w TVP przy realizacji programu Raj. Występuje i nagrywa m.in. z Markiem Bilińskim i Januszem Yaniną Iwańskim. Od 1998 roku muzycznie spełnia się w BRAThANKACH, w których do niego należą pierwsze skrzypce i klawisze.
14. Od 1997 zespół przygotowuje utwory na kolejna płytę a w 98 decyduje się na wydanie kolejnego albumu firmowanego nazwą ZIYO w niezależnej nowo powstałej firmie ETHOS.

Przed przystąpieniem do nagrań następuje reorganizacja składu. Polega ona na zaangażowaniu przez DURAŁA i KRUPĘ basisty Piotra WOJTANOWSKIEGO (również SIEDEM) i gitarzysty Bartka KAPŁOŃSKIEGO (SIEDEM, OCEAN ). W studio Spaart w Boguchwale grupa rejestruje partie instrumentalne i wokalne, a w katowickim studio Beat uzupełnia je elektroniką. Wykorzystując swoje duże doświadczenie studyjne, członkowie ZIYO sami realizują nagrania, wykonują miks i produkują materiał od strony muzycznej. Dodatkowo Jerzy DURAŁ projektuje okładkę płyty. Tak powstaje SPECTRUM , która jest płytą atrakcyjną dzięki eksperymentom brzmieniowym, wieloplanowej, nowoczesnej realizacji i doskonałej aranżacji. Album zawiera 10 przebojowych, komunikatywnych i oryginalnych kompozycji oraz potwierdza gotowość ZIYO do kreowania własnej, jedynej w swoim rodzaju, nowoczesnej, interesującej muzyki w obrębie od dawna już charakterystycznego dla zespołu, własnego stylu. Swoją premierę płyta ma pod koniec 1998 roku (MC, CD Ethos). Najczęściej prezentowanymi piosenkami w eterze są Deja Vu 1986 , 3 x Tak , Czwarty wymiar , Ten 1 raz , z których dwie pierwsze znajdują się również na kompilacjach ( Rower Błażeja , DeeJay Mix Club) a do Deja vu i Ten jeden raz powstają videoclipy.
15. Rok później, zespół bierze udział w projekcie Bodka Pezdy (AGRESSIVA 69), polegającym na przygotowaniu własnej wersji wybranego utworu z repertuaru DEPECHE MODE. ZIYO, już z nowym klawiszowcem, Mariuszem DZIEKANEM, rejestruje kompozycję Martina Gorea, Strangelove, która umieszczona zostaje na składance pt.: Master Of Celebration Polish Artist Present Depeche Mode s Song.
16. Na koniec XX wieku grupa przygotowuje muzyczną niespodziankę dla swoich fanów. Jest nią płyta z najpopularniejszymi piosenkami ZIYO w nowoczesnych aranżacjach. W ciągu kilku miesięcy w prywatnym studio Jerzego DURAŁA SPECTRUM STUDIO zespół z nowym gitarzystą Piotrem SOKOŁOWSKIM i klawiszowcem Mariuszem DZIEKANEM realizują przekrojowy materiał z wykorzystaniem najnowszych technik realizacyjnych, nadając mu bardzo nowoczesną formę.
Materiał opatrzony tytułem EXLIBRIS (MAGICZNE NUMERY 1986 - 2000) to zbiór piętnastu przebojów grupy. Oprócz nich krążek zawiera piosenkę premierową " Nie opuszczaj mnie". W roku 2000 płytę wydaje warszawska firma SelleS.
17. Pod koniec 2004 roku nakładem Metal Mind Productions, na rynku pojawia się seria reedycji 6 albumów zespołu, którą grupa postanowiła uznać za swoistą antologię. Dzięki staraniom wydawcy, do regularnych tracklist, znanych z edycji kasetowych, analogowych i kompaktowych, dołączone są po raz pierwszy m.in. archiwalne, radiowe nagrania zespołu, wersje koncertowe przebojów ZIYO, multimedia i co najważniejsze, po raz pierwszy w formie kompaktowej ukazują się fantastyczne, rockowe interpretacje pieśni bożonarodzeniowych pt. KOLĘDY.
18. Biorąc udział w wielu ważnych koncertach i akcjach zespól znajduje czas aby przygotować i nagrać całkiem nowy materiał. Począwszy do 2002 roku grupa przez prawie dwa lata pracuje w SPECTRUM STUDIO nad albumem POPBURGER by dzięki firmie MMP ujrzał on światło dzienne w pierwszej połowie 2005 roku. Zaraz po nagraniach z zespołu odchodzi Piotr Wojtanowski i pierwszy perkusista ZIYO Krzysztof Krupa. Zastępują ich Jacek BIELECKI na basie i Sławomir PUKA na bębnach. W tej konfiguracji zespól odbywa serie koncertów w Polsce.

 

19. Po wstępnej fazie przygotowań do nagrania kolejnej płyty zespół opuszcza klawiszowiec Mariusz Dziekan a jego miejsce zajmuje Marcin Mączyński.
W tym składzie ZIYO w ciągu całego 2007 roku pracuje nad materiałem na płytę PUZZLE by na początku 2008 rozpocząć nagranie 10 nowych kompozycji Jerzego DURAŁA w dwóch krakowskich studiach - Nieustraszeni łowcy Dźwięków i FPGS.
Powstaje płyta będąca zdecydowanym powrotem do korzeni rockowego grania.
Zespól ograniczył tym razem elektronikę i eksperymenty brzmieniowe do minimum i postawił na czystą energię nowoczesnej gitarowej muzyki. Ten powrót do korzeni ZIYO okazał się naturalną konsekwencją po wyeksploatowaniu na kilku poprzednich płytach koncepcji stosowania elementów sequenserowej muzyki elektronicznej.
Dzięki temu utwory brzmią tutaj bardzo energetycznie, przekonująco i wiarygodnie.
Z jednej strony są tu utwory oparte na ostrych gitarowych riffach i energetycznej, motorycznej sekcji rytmicznej a z drugiej kilka romantycznych, czasem wręcz melancholijnych rockowych ballad z partiami klasycznego fortepianu. Płyta jest ciekawa bo jest zróżnicowana w obszarze nastrojów i dynamiki a jednocześnie nie jest eklektyczna a raczej spójna i jednorodna stylistycznie i brzmieniowo.
Dzięki tym zmianom nastrojów płyta jest interesująca i zamiast nużyć monotonią intryguje coraz bardziej proporcjonalnie do ilości odtworzeń. Całość została nagrana i wyprodukowana przy użyciu najnowszych technologii nagraniowych i realizatorskich a specyficznie zniekształcone brzmieniowo partie gitar nadają płycie świeżość i odpowiedni smak.

Wydawcą płyty PUZZLE jest warszawska firma MTJ. W eterze pojawiają się kolejne single promujące album: stylizowany na lata 60-te oldshoolowy, muzyczny żart "SMS 636", nastrojowy, nostalgiczny, jesienny pejzaż muzyczny " Poste Restante " oraz stylowy, energiczny i nowofalowy "Hello ".
Równocześnie płyta PUZZLE zostaje nominowana w kategorii "płyta roku" w plebiscycie TVP 1 Superjedynki 2009.

20. Kolejnym etapem jest realizacja teledysku do utworu o intrygującym tytule " T M K ".  Jednak w jego realizacji, jak i w dalszej promocji płyty nie bierze juz udziału krakowska część składu ZIYO. Na ich miejsce Jerzy Durał zatrudnia podkarpacką ekipę muzyków: Andrzej Paprot - gitara ( ex The END i One Million Bulgarians ), Grzegorz Pawelec - bas ( ex One Million Bulgarians ), Arkadiusz Rębisz - bębny oraz Marcin Maziarz – klawisze. Ten skład pojawia sie na planie clipu i bierze udział w koncertach oraz działaniach promocyjnych płyty Puzzle . Oprócz polskich mediów dociera ona również do portali i rozgłośni radiowych w UK, Holandii, Belgii, USA i Australii. TMK to już czwarty singel promujący wydaną w marcu płytę "Puzzle".Na planie u boku zespołu pojawiła się modelka Sylwia Sucharska. Teledysk powstał w Warszawie.
Plan zdjęcioy trwał dwa dni. Pierwszy należał do muzyków zespołu Ziyo. Zdjęcia kręcono na warszawskiej Kopie Cwila, na Ursynowie. Drugiego dnia ekipa z Sylwią Sucharską odwiedziła piękniejsze zakątki stolicy.

21. Na zaproszenie Marii Szabłowskiej i Krzysztofa Szewczyka w programie Videoteka Dorosłego Człowieka pojawił się Jerzy Durał. We środę 16.03.09 w studio telewizyjnym Programu Drugiego TVP zostały nagrane wspomnienia i komentarze epizodów z historii Ziyo, urozmaicone archiwalnymi materiałami z koncertów zespołu, a także zapowiedź premiery najnowszej płyty Puzzle.

22. Cały 2009 i 2010 rok upływa pod znakiem koncertów i niezliczonych wywiadów radiowych i telewizyjnych, a w ciagu całego 2011 roku zespół hucznie obchodzi 25 - lecie działalności, maksymalnie eksploatując w mediach tytułowy utwór z płyty PUZZLIE oraz świętując swój jubileusz na serii plenerowych i klubowych koncertów w całej Polsce. Pełne sale oraz duże zainteresoiwanie powodują że przedłuża się ona aż do roku 2013.

23. Po czterech latach od premiery PUZZLI już z początkiem 2013 roku rodzą się w głowie Jerzego pomysły na nowy, wyjątkowy, tym razem zupełnie "niekomercyjny"
album. Jednak w dotychczasowym systemie pracy I z muzykami tak bardzo oddalonymi od siebie ( Tarnów – Tarnobrzeg - Nowa Dęba - Rzeszów ) nie łatwo organizacyjnie
skoncentrować się na nowych projektach i rozpocząć nad nimi prace. Dlatego Jerzy DURAŁ kolejny raz decyduje się na rewolucyjne zmiany w składzie.

W poszukiwaniu nowych muzyków, po latach współpracy z ludźmi rozsianymi po Polsce, tym razem koncentruje się on na środowisku muzyków tarnowskich. Propozycje przygotowania materiału koncertowego (poszerzonego o dawno nie wykonywane na żywo utwory z trzech pierwszych płyt zespołu ) w projekcie ZIYO'86 oraz przygotowania nowej płyty otrzymali dobrze znani Jerzemu z nowofalowego bumu lat 80 - tych w Tarnowie, mocno zdeklarowani stylistycznie i zorientowani wyłącznie na alternative new wave rock : PAWEŁ MAZUR - bass , vocals ( dawniej nowofalowo rockowy CAVE ) oraz PAWEŁ JAMRÓG - guitars i TOMASZ STEC-piano, keyboards ( obaj z zimno falowej grupy TOY ). Z poprzedniej ekipy pozostał jedynie ARKADIUSZ RĘBISZ za bębnami no i oczywiście Jerzy DURAŁ. W tym wreszcie tarnowskim składzie, po wielu miesiącach intensywnych prób z materiałem koncertowym, z początkiem 2014 roku ZIYO rozpoczyna pracę nad kolejną , dziesiąta w dorobku zespołu płytą . A ponieważ praca wre … to CDN ... !!!
 

 


To jeszcze nie koniec...
Jerzy Durał


Dyskografia



  1989 - Ziyo, Wifon/Tesco/Digiton


  1990 - Witajcie w Teatrze Cieni, Polskie Nagrania


  1991 - Gloria, Bravo /Arston/Asta


  1992 - Kolędy, Izabelin Studio


  1994 - Tetris, MJM Music Polska


  1998 - Spectrum, Ethos


  2000 - Exlibris - Magiczne Numery 1986-2000, Selles


  2004 - Ziyo + bonusy (reedycja) MMP


  2004 - Witajcie w Teatrze Cieni" + bonusy (reedycja), MMP


  2004 - Gloria + bonusy (reedycja), MMP


  2004 - Kolędy + bonusy (reedycja), MMP


  2004 - Tetris + bonusy (reedycja), MMP


  2004 - Spectrum + bonusy (reedycja), MMP


  2005 - Popburger, MMP


  2009 - Puzzle, MTJ

 

- pobierz biografię Ziyo

 

Reklama

Tu kupisz płyty ZIYO

Serwis internetowy www.ziyo.com.pl korzysta z plików cookies (ciasteczek). Aby dowiedzieć się więcej o ich użyciu w tym serwisie zobacz naszą politykę prywatności.

  Korzystając ze strony wyrażam zgodę na użycie ciasteczek.